Wijziging persoonsgebonden was

Alle bewoners binnen DeWaalboog kunnen ervoor kiezen om hun persoonsgebonden was zelf te (laten) wassen of te laten verzorgen door een externe wasserij. U bent zelf vrij in de keuze die u maakt en ook in welke wasserij u kiest.

De Waalboog werkt op verschillende locaties met externe wasserij LIPS B.V. (voorheen Synergy Health) samen. Zij verzorgen al jaren de was van vele bewoners binnen De Waalboog. Voor de bewoners die hun was laten verzorgen door LIPS B.V. zijn er per 9 oktober 2017 wat veranderingen opgetreden in de manier van factureren en declaratie van de extra waskosten bij ziekte. Dit geldt alleen voor de bewoners die hun was uitbesteden aan de externe wasserij LIPS B.V. (voorheen Synergy Health). 

  1. Wasgoed per stuk facturen

Per 9 oktober 2017 gaan we al het wasgoed per stuk factureren. U betaalt dus afhankelijk van het aantal stuks dat in de was gaat. We hebben de afgelopen maanden een analyse uitgevoerd van de kosten. Uit die analyse is gebleken dat facturatie per stuk in verhouding voor veel bewoners goedkoper is. LIPS B.V. verzorgt de maandelijkse facturatie. De betaling gebeurt via automatische incasso. Uw gegevens, of die van de financieel gemachtigde, zijn al bekend. U hoeft zich hiervoor dus niet nogmaals aan te melden. De Waalboog zal toezien op deze nieuwe werkwijze en steekproefsgewijs controle uitoefenen. Na één jaar vindt er met de Cliëntenraad een evaluatie plaats over de uitvoering van de facturatie.

      2. Declaratie extra waskosten bij ziekte

Als de bovenkleding van uw naaste vaker gewassen moet worden als gevolg van een aandoening of ziekte, dan valt dit onder de Wlz-verstrekking. Tot nu toe werden niet meer dan 45 stuks bovenkleding per maand in rekening gebracht. De overige kosten betaalde De Waalboog. Per 9 oktober gaan we de richtlijn hanteren van het LOC Zeggenschap in de Zorg. Deze Nederlandse koepel- en belangenorganisatie voor cliënten in de zorg adviseert: als de kosten per vier weken boven de €110,- uitkomen, wordt het resterende bedrag niet in rekening gebracht. Dit gaat automatisch en u hoeft er niets voor te doen.

Advies, vragen en/of opmerkingen
Heeft u vragen, opmerkingen of een klacht over de kledingverzorging? Neem dan rechtstreeks contact op met de externe wasserij LIPS B.V. via telefoonnummer (010) 232 2666. Krijgt u geen gehoor bij de wasserij dan kunt u contact opnemen met Brigitta Berns, coördinator Linnendienst van De Waalboog. Zij is alle werkdagen bereikbaar tussen 8.00 – 15.00 uur via telefoonnummer (024) 322 8264. Binnen De Waalboog heeft zij een bemiddelende rol in de contacten en de klachtenafhandeling.

Klik HIER voor de actuele prijslijst van de wasserij. 

Klik HIER voor een voorbeeld van een factuur van de wasserij. 

 

Nieuws

Feestelijke ondertekening samenwerking nieuwbouw Joachim en Anna

Op 11 februari vond de feestelijke ondertekening plaats van de samenwerkingsovereenkomsten tussen...

Lees meer >


De Waalboog zet thuisgevoel centraal in nieuwe woonplannen

Met het oog op de ontwikkelingen in de zorg- en woonvraag gaat de Nijmeegse zorgorganisatie De Wa...

Lees meer >