Nieuwe entree en brasserie J&A ‘nog wennen’

Sinds 1 augustus is de nieuwe entree en vernieuwde brasserie van Joachim en Anna in gebruik. Voor bezoek, medewerkers en bewoners is het ‘nog even wennen’. Ook zijn er nog wel wat verbeterpunten.

Regelmatige bezoekers van Joachim en Anna zijn er inmiddels wel aan gewend dat ze via het terras de nieuwe ingang bereiken. Andere bezoekers staan nog wel eens vertwijfeld bij de oude ingang. De vrolijke bestickering moet de oude ingang wat camoufleren. Pijlen wijzen de weg naar de nieuwe ingang. 

Toezicht op de deur
Eenmaal binnen is er ook het nodige veranderd. Medewerkers van de brasserie houden vanaf nu toezicht op de deur. Zij ontvangen bezoekers, zijn hun eerste aanspreekpunt en wijzen de weg. Ook  is er één medewerker die continu de deur in de gaten houdt en bedient. Zij houden goed in de gaten voor wie mag de deur wel open mag en voor wie niet. Omdat er verschillende nieuwe mensen werken is het voor hen soms nog lastig in te schatten, maar sinds de start merken we al dat het soepeler loopt.

Maaltijden
Ook kan iedereen tegenwoordig een maaltijd gebruiken in de hal. Er is een klein buffetje ingericht met de mogelijkheid van een broodje tot een volledig warme maaltijd. Zit er niet bij wat u zoekt, dan kunt u je er om vragen. Het assortiment is wel wat beperkter geworden. Zo hebben we afscheid moeten nemen van bijvoorbeeld de saladebar en friet. Omdat het om een tijdelijke brasserie gaat (tot de nieuwbouw over een jaar of 3), is het begrijpelijk dat er niet meer geïnvesteerd wordt in een uitgebreide nieuwe keuken.

Openstelling

Van 8.00 – 20.00 uur zijn de medewerkers van de brasserie aanwezig. Tijdens activiteiten blijven zij zo lang dat nodig is. Daarna kunt u alleen met een codeslot de deur openen. De code is 0123A. Hierbij is intussen al ingeregeld dat mensen om naar buiten te komen niet meer de intercom hoeven te gebruiken om de deur te laten openen. Die intercom kwam uit bij het zorgteam van de Pimpelmees. Het ontlast de medewerkers van de Pimpelmees dat zij niet meer steeds door deze bel in hun werk gestoord worden. Een fijne verbetering.

Verbeteringen
Om de belangrijkste aandachtspunten van de afgelopen weken aan te pakken is een apart groepje gestart om verbeteringen door te voeren. Zo beschikken de medewerkers van de brasserie over een overzicht met foto’s van bewoners die niet zelfstandig naar buiten mogen. Ook wordt er een ‘paniekknop’ geactiveerd om snel deuren te kunnen sluiten als dat nodig is. De werkgroep heeft een lijst samengesteld met mogelijke maatregelen die voor mogelijke verbetering kunnen zorgen. Veiligheid is daarbij een belangrijk uitgangspunt.

Begrip
We vragen om met elkaar wat begrip te hebben voor de medewerkers die volgens de nieuwe werkwijze moeten werken. Een gastvrij onthaal of te wel een Warm Welkom Waalboog is wat we uiteindelijk voor ogen hebben. Heeft u nog tips of suggesties daarvoor? We horen ze graag.

Nieuws

Zevenheuvelenloop, locatie Joachim en Anna minder goed bereikbaar

Op zaterdagavond de 16 november en zondagmiddag 17 november 2019 vindt de Zevenheuvelennacht en -...

Lees meer >


Ik had nog nooit van FTD gehoord

Meer mensen die FTD kennen en meer begrip krijgen voor mensen die er mee te maken hebben, dat war...

Lees meer >