Nieuwe huisstijl voor De Waalboog

De huisstijl van De Waalboog gaat per 9 oktober veranderen. Het briefpapier, folders, cliëntenblad Bij de koffie en nog meer communicatiemiddelen krijgen of hebben al een nieuwe uitstraling. Met de nieuwe huisstijl willen we  ‘Zo thuis als maar kan’ niet alleen in ons handelen laten merken, maar ook zichtbaar maken in onze producten. 

Het logo
Het logo is een beetje aangepast. Zo heeft het de toevoeging gekregen: Zo thuis als maar kan. Ook gebruiken we het nu in een nieuwe kleur paars (in plaats van blauw en oranje). Daarnaast hebben we de huisstijl verder aangepast met enkele steunkleuren, het gebruik van bepaalde patroontjes en door foto’s op een herkenbare manier te gebruiken. Zo moet voor de buitenwereld ook zichtbaar worden dat De Waalboog een eigentijdse organisatie is, waar we werken aan Zo thuis als maar kan én aan Topzorg en behandeling.

Minder kosten en gebruiksvriendelijk
Bij het maken van de nieuwe middelen hebben we ook gekeken hoe we de drukkosten kunnen verminderen en de producten makkelijk en tijdbesparend in het gebruik zijn. Zo werken we nu met digitale sjablonen, waardoor we nog maar één soort briefpapier hoeven te laten drukken. De rest printen we in. Dat scheelt in drukkosten en zorgt voor meer eenheid in onze uitingen. We streven er overigens naar om steeds minder brieven te versturen. Dat bespaart aanzienlijk op verzendkosten, briefpapier en het maken van mailingen. Waar mogelijk zullen we contactpersonen per email informeren

Nieuwe drukker
Voor ons drukwerk zijn we overgestapt naar een nieuwe drukker: Nezzo uit Druten. Dit bedrijf is een onderdeel van Pluryn, waar mensen met een handicap of afstand tot de arbeidsmarkt werken. Het is een modern bedrijf dat goede kwaliteit levert tegen een aantrekkelijke prijs. Daarnaast vinden we het belangrijk om vanuit onze maatschappelijke betrokkenheid een bijdrage te kunnen leveren aan de werkmogelijkheden van deze mensen. Verder nemen zij ook een deel van de opslag voor hun rekening. 

Cliëntenblad Bij de koffie
Naast de digitale nieuwsbrief is ons 
cliëntenblad Bij de koffie al in zijn nieuwe jasje verschenen. Met de overstap naar de nieuwe drukker konden we het blad ook geheel in kleur uitvoeren, tegen lagere kosten dan bij de vorige drukker. Zo wordt het nog aantrekkelijker voor bewoners en familie om het blad te lezen en op de hoogte te zijn van Waalboognieuws en activiteiten.

Vanaf oktober stappen we over op de nieuwe huisstijl. Dan zal nog niet alles vervangen zijn. Het logo staat op zo veel producten. Dat bundelen we en doen we fasegewijs. Dat maakt het behapbaar en geeft spreiding aan de kosten. Een belangrijk middel voor de buitenwereld is onze website. Die is al langer aan vernieuwing toe en moet begin volgend jaar geheel vervangen zijn, qua inhoud en uitstraling. 

 

Nieuws

Symposium Aandacht voor LHBT ouderen

Op 21 mei 2019 van 15.00 tot 18.30 uur organiseert De Waalboog, samen met partners ZZG zorggroep,...

Lees meer >


Ook tweede Waalboogpodium weer een succes

Op maandag 15 april jl. organiseerde De Waalboog voor de tweede keer een Waalboogpodium voor haar...

Lees meer >