< Terug naar het overzicht


Facilitaire ontwikkelingen bij Warm Welkom Waalboog

Vanuit het project Warm Welkom Waalboog zijn er ontwikkelingen die op korte termijn ook voor u merkbaar zijn in onze facilitaire dienstverlening. Vanuit dit project willen we onze facilitaire dienstverlening dichter bij de bewoners organiseren om zo ook meer servicegericht te kunnen werken. Passend bij uw wensen en mogelijkheden.

Brasserie, receptie en keuken
Onderdeel van Warm Welkom Waalboog is dat bezoekers op alle locaties een gastvrij ontvangst krijgen vanuit een brasserie of koffiecorner. De recepties komen daarmee te vervallen. Per locatie kijken we hoe we de ruimten daarvoor geschikt moeten maken en wanneer dat precies gaat gebeuren. Bij Joachim en Anna weten we al dat we de ingang gaan verplaatsen, zodat deze dichter bij de bar komt. Van 8 uur ’s morgens tot 20 uur ’s avonds is de brasserie bemand door twee collega’s, waarbij één van hen specifiek ook het toezicht op de entree houdt.

Koken op de afdeling
Koken en het bereiden van de maaltijden willen we daar organiseren waar de mensen wonen. Dat betekent dat er binnenkort geen centrale keukens meer nodig zijn bij Joachim en Anna en Nijevelt. We gaan op de afdelingen de maaltijden bereiden. Hierdoor kunnen we veel beter inspelen op de individuele behoeften van de bewoners. Zij bepalen, samen met medewerkers van een afdeling, wat zij per dag willen eten. Daarin zijn ze dus niet meer afhankelijk van het centrale aanbod. De maaltijden worden professioneel bereid. De eindbereiding vindt plaats op de afdeling. Voor het bereiden van de maaltijden hebben we woonassistenten aangenomen. Ook zorgen zij voor extra aandacht en gezelligheid in de huiskamers. Veel facilitaire collega’s waren geïnteresseerd in een baan als woonassistent. Voordeel is dat zij de organisatie en veel bewoners al kennen en direct na een scholing aan de slag gaan in hun nieuwe baan.

Technische dienst en huismeesters
Per 1 juni 2019 start De Waalboog met een nieuwe dienstverlener voor technisch onderhoud. Waar dat voorheen verschillende partijen waren, concentreren we dat nu bij één partij: Kemkens. De huidige dienstverlening loopt door tot 1 juli 2019 zodat we één maand overlap hebben om voor een soepele overgang te zorgen. Per 1 september 2019 gaan we ook werken met huismeesters per locatie. Zij zijn het eerste aanspreekpunt voor eenvoudige klussen op een locatie. Momenteel lopen de voorbereidingen om betrokken medewerkers hiervoor op te leiden.

Tuindienst
Ook voor de medewerkers van de tuindienst zijn er veranderingen. Na een grondige inventarisatie, gesprekken met potentiële hoveniersbedrijven en aansluitend een aanbesteding op het terrein- en groenonderhoud, is gekozen voor Hoveniersbedrijf De Overhaag in Leuth. Per 1 mei 2019 krijgt De Overhaag onze tuinen in het beheer. Ook onze medewerkers, gereedschappen en machines gaan mee over naar het hoveniersbedrijf.

Nieuws

Artikel Gelderlander: toezicht bij entree Joachim en Anna

Op dinsdag 3 september 2019 staat er in De Gelderlander een artikel over de nieuwe entree van loc...

Lees meer >


Concerten OpMaat: muziek is voor iedereen

De Waalboog, Besiendershuis en VasimZO hebben de handen ineengeslagen en organiseren een serie co...

Lees meer >